Tuesday, 27 November 2012

Penjelasan

Assalamualaikum dan salam sejahtera..Blog ini adalah blog retail yang fokus tentag penjagaan kecantikan,produk herba,dan produk2 kesihatan.

Kebanayakan produk yang dijual adalah digunakan oleh diri saya sendiri dan kaum keluarga..Oleh itu,barangan yang dijual di sini,,telah terbukti berkesan,bukan omomgan kosong sahaja..Saya pernah mengalami keadaan kulit yang teruk dan masalah berat badan..Terus terang saya katakan pelbagai produk telah saya cuba sebelum ini..Ada produk tempatan,,bila pakai,,hasilnya meletups,,kulit cantik,,tapi bila tinggalkan x sampai dua hari,,keadaan kulit jadi teruk,,kulit jadi gelap,jerawat naik mengerutu.

Saya ada masalah jerawat teruk masa belajar di UITM Shah Alam dulu,,jadi saya pg buat facial di sebuah salon di Kompleks PKNS,Shah Alam..masa buat facial,,sakitnya yg teramat(dicungkil jerawat,,sampai menitik air mata,sbb sangat sakit),jadi kerna terpengaruh,saya beli produk tu(produk ni banyak iklan di majalah2,dan banyak saloon guna),jerawat saya beransur pulih masa guna produk tu,,Tak lama lepas tu,,satu rumah kena demam denggi,,termasuk saya,,jadi saya tak pakai produk tu selama 2 hari,,bila tengok cermin,,Ya Allah,,kulit jadi macam terbakar,,jerawat naik makin banyak(x ada kaitan dengan denggi ye),,bila jumpa doktor pakar kulit,,doktor sahkan keadaan itu di sebabkan produk yg saya guna..

Lepas tu saya guna pulak jenama Dermologica,,tapi x jadi dgn kulit saya..mahal pun ada.
Bila dah kerja,saya guna lagi produk tempatan..nama T..(glemer produk ni)   Masa tu kulit saya oklah,,sbb matlamat saya nak hilangkan parut kat muka,,tinggal je produk tu 3 hari,,muka saya jadi kulit tak sekata,,kulit jadi gelap,,parut tak hilang pun....Akhirnya saya serik dgn produk2 tersebut.

Akhirnya saya temui Mary Kay,,Alhamdulillah,bukan pembohongan,,orang pertama yang perasan adalah anak2 saya..yang sulung siap cakap,,cantiknya kulit Mummy sekarang,,parut pun dah pudar,,wahhh..suami saya senyum je,,walau pun produk ni sedikit mahal,tapi sangat berbaloi2..saya cukup puas hati..sekarang saya nak bantu wanita2,gadis2 di luar sana yg ada masalah macam saya.

Saya juga ada masalah kegemukan,,mcm2 jamu dan produk saya guna,,tapi hasilnya...ZERO...kawan kenalkan dengan SD II,,sekadar nak jaga hati kawan,say pun beli satu..AMAZING..makan saya tak tahan pun,x perlu berlapar,,nasi saya tetap  makan,,2 minggu,,berat saya turun 5 kilo...saya juga minum Diet Premium D'Herbs sebab utamanya nak bagi lawas buang air besar je..rasanya sedap..masam manis mcam air buah masam manis tu,,lawas pun lawas,,elok je x perlu berlari-lari ke tandas.....kemudian sapu Makbul Munajat,nak kempiskan perut yg dah macam ibu mrngandung tu,,Alhamdulillah,,baju2 saya zaman muda2(masa berat badan 48kg),,saya dah muat pakai,,cuba tak la selesa dulu,,al maklum lah anak dah 3...Ramai terkejut tgk perubahan saya..Ada yg jumpa kata wahhh..edeq(panggilan masa belajar kat UiTM dulu),,slimnya macam anak dara.Muka pun tegang je,,

Dan banyak lagi,,produk2 yang dijual di sini,,memang telah di cuba oleh saya dan kaum keluarga saya,,saya bukan main jual je,,sebab tu produk kat sini,,terdiri dari 2,3 jenama je..


Terima Kasih kerana sudi membaca catatan saya.Untuk cantik,anda mesti sihat,,jangan sayang duit,,kerana tubuh badan kita,,wajah kita,pemberian Allah yg tak ternilai,,akhir kata,percayalah,sangat berbalo-baloi

No comments:

Post a Comment

Post a Comment